Tänään oli pitkä päivä ATT:n hallilla, Koposen Risse oli tehnyt kolme mukavaa mutta silti haastavaa rataa. Ensimmäiseltä radalta mulla oli tavoitteena tulos. Ensimmäiset 2-luokan kisathan mulla meni jännittäessä ja hyllytellessä. Tietysti on aina välillä on hyvä hankkin niitä hyllyjäkin mihin palkinnot voi sitten laittaa ;) Eka rata meni starttia myöten ihan kivasti, vaikka meillä olikin Oonan kanssa erimielisyyttä, siitä että mitä putken päätä mä näytin. A:n alastulo on nykyään mallikas, mä jaksan juosta sinne aina vastaan ja käskyttämään, siinä ei ole onneksi ollut viime aikoina ongelmia. Puomin alastulo oli onneton, käsky oli onneton ja Oona onneton loikkasi sen... Kepeille vienti oli aika pitkä ja mulle vaikea avokulma, joten lykkäsin Oonan ekalla kerralla ohi. Loppusuoralla piti vielä tiputtaa yksi rimakin, mutta mä olin silti tyytyväinen, ensimmäinen tulos kakkosista oli plakkarissa. Tuloksena siis 15 vp ja vajaat 10 sekuntia alle ihanneajan.

Toinen rata näytti pahalta. Kaikista ikävimmältä näytti puomin sijainti, se oli 3. viimeinen este ja sille tultiin satalasissa putkesta. Kaikki muu meni aivan täydellisesti, mutta kuinka ollakaan, Oonan oli aivan pakko loikata alastulokontakti. Eikä mussakaan kehumista ole, enhän mä edes sanonut sille koiralle mitään, juoksin vaan kilpaa ja hävisin. Tältä radalta siis tuloksena 5 vp ja ihanneaika alittui reilulla 17 sekunnilla :D

Kolmas rata näytti aluksi vielä pahemmalta kuin kaksi aiempaa yhteensä, paitsi että siellä ei ollut kontakteja :D Rataan tutustuessa, päätin tehdä tiettyjä valintoja, jotka voivat mahdollisesti aiheuttaa riskejä meidän suoritukseen. Riskin otto kannatti ja aivan upealla ja sikanopealla radalla me tehtiin se, otettiin ensimmäinen NOLLA kakkosissa! Mulla oli ja on edelleen aivan älyttömän hyvä mieli näistä kaikista radoista, koska Oonakin oli tänään hieno tyttö. Oonalle normaalia "haistattelua" ei ollut havaittavissa vaan se oli hanskassa kaikkien ratojen ajan puomin alastuloja lukuunottamatta ;) Niin ja tänään meidän lähdöt olivat kohtalaisia, vaikka Oona pääsikin varastamaan, se taitavan yms hokeminen iloisella äänellä paikalla olon aikana on tehokasta, suosittelen siis muillekin karkailusta kärsiville!

Muutaman viikon päästä sitten omiin kisoihin metsästämään seuraavaa nollaa :)