Perjantain treeneihin otin mukaan vain Lepan. Rata oli vaikea ja me saatiinkin luvan kanssa hiukan "oikoa" muutamassa kohdassa. Tällä hetkellä suurimpia ongelmia tuottaa kepit ja takaa kierrettävät hypyt. Kepit menee kädellä ohjaten ihan ok, mutta kun se käsi pitäisi saada siitä pois. Takaa kierrot onnistuu, mutta jos hyppy on vaikeassa kulmassa niin jätkä tuleekin ali. Tässä myös mun ohjauksessa on petrattavaa, koska ohjaan selkeästi välillä liian alas. Lisäksi harmia on tuottanut mun äänen sävy. Jos kimitän yhtään, niin Leevi menee ihan hämilleen ja alkaa rauhoittelemaan, jos ääni pysyy kohtuu möreänä ja käskyttävänä, niin jätkä menee kuin unelma. Tuo möreä ääni vaan käy niin kovin mun kurkkuun, ettei oikein kahta rataa jaksa sillai juosta.

Mutta katsellaan... Kepit kun sais vielä kuntoon, niin voitais uskaltautua ensi kesänä kisaradoille. Niin ja tietty mun pää pitäis saada sellaseen kondikseen, etten jännitä kaikkia ympärillä olevia koiria. Silloin nimittäin Leevi haistattaa pitkät, kun mä hoen vaan kimeällä äänellä "tässä, tässä..."

Lauantaina vuorossa oli Suoknuutin Jaakon kurssi. Me oltiin Oonan kanssa päivän ensimmäinen koirakko. Aamu ei olisi voinut huonommin alkaa, kaikesta lenkittämisestä huolimatta Oona alkoi yhtäkkiä kyykkäämään radalla ja väänsi sinne tortut. Niitä siivotessani huomasin sen kyykkävän toistamiseen pissalle. Mä en voinut uskoa sitä todeksi. Kurssin hinta nousikin sitten "pikkaisen" kun Hitti-areenalla on 10 euron pissamaksu. Tuli melkein tuplahinta lauantaille... Muuten meidän treeni meni tästä kaikesta alkusähellyksestä huolimatta yllättävän hyvin. Kolme peräkkäistä persjättöäkin meni ongelmitta. Nyt sitten nokka kohti kaikkia mahdollisia epiksiä, jotta saadaan ohjaajan pää tekemään kontaktit samoin kun treeneissä.

Sunnuntaina meidän vuoro oli vasta iltapäivällä. Mulla oli jo kauhea paniikki siitä, että monet tarpeet Oona tänään vääntää radalle ja lenkitin sit ihan hulluna ennen kurssia. Paikan päällä oli myynnissä kivannäköisiä palloon yhdistettyjä vinkuvia karvaleluja ja pakkohan sellainen oli ostaa. Tuon uuden lelun voimin sain Oonan kulkemaan kuin kisatilanteessa ja se olikin hyvä juttu kontaktien kannalta. Yksi puomin läpijuoksu tuli, mutta siitäkin neiti palautettiin kylmästi kontaktille. A:lta meinaa hiukan karata valssin tai persjätön aikana, eli siihen on vaan kiinnitettävä lisää huomiota. Tämän päivän ongelma meillä oli pois päin käännös. Mä en vaan osannut ohjata sitä... Eli nyt sitten kovaa treeniä pois päin käännöksien kanssa ja yllätetään Jaakko huhtikuussa :)

Tässä vielä yksi netistä bongattu kuva Oonasta Eckerön kisoissa tammikuussa.